Otřepaný název RESTAURACE

Procházím ulicí a na každém rohu na mne svítí pivní reklamy které kolikrát přebíjí název a koncept jednotlivých podniků. Pojďme se tedy podívat na to, co vlastně zabíjí rozvoj a rozmanitost českého pohostinství.

Na prvním místě jsou to otřepané stereotypy, které vidíme na každém rohu. Podnik s názvem restaurace ve mne budí představu guláše, kuřecího prsa, smaženého sýru a utopence. Neříkám, že je to špatný směr, ale máme zapotřebí vidět naprosto stejný jídelní lístek všude?

Další věc je celkový dojem z podniku. Málokterý provozovatel se zamýšlí nad tím, jak důležitý je vzhled a koncept podniku již z venčí, než host otevře a vstoupí do podniku. Představte si pivní reklamu která svítí na každém rohu a představte si takovou reklamu jako bílou svítící krabici. Pokud na každém rohu uvidíte stejnou krabici již několik let, automaticky to vaše smysly přestanou vnímat. Pokud po několika letech tohoto vnímání začnou některé krabice svítit jinou barvou, automaticky Vás to bude lákat navštívit tento podnik. Název restaurace určitě není na každém místě k zahození, ale pokud se chceme držet nějakých trendů a chceme od života víc, musíme také víc dát.

Dnes je v nabídce názvů podle jednotlivých trendů spousta a v nabídce jsou Brasserie, Rotisserie Steak house atd.. Nemusíme se pouštět do složité gastronomie, ale přeci jen můžeme nabídnou něco jiného než má konkurence. Provozovatel často podlehne lákavé nabídce, upíše se smlouvou a zaváže se odběry a dodržováním marketingových taktik pivního giganta na určité období, ale že se pomalu vytrácí koncept a zajímavost podniku je odsunuto na druhou příčku. Dokonce znám případ, kdy majiteli bylo přikázáno do názvu místo coffee bar napsat beer bar.

V neposlední řadě nás spousta pivních gigantů klame a přidávají do nápojů pivního typu látky které pivo chuťově připomínají. Dle mého názoru do nefiltrovaného piva jablečný extrakt prostě nepatří a je to jen způsob jak odradit lidi od opravdového nefiltrovaného piva. Pokud si to celé shrneme tak zjistíme, že jsme sice podepsali smlouvu, dostali jsme peníze, ale peníze které jsou jistá forma úvěru který prostě někdo splatit musí. Teď už jen stačí položit si otázku: Je pro Vás důležitější jít se stádem a vydělávat stejně mizerně jako stádo, nebo se od stáda trhnout, být jiní a nabídnout něco zajímavého, nevšedního a prostě šlapat si cestu kvality.

Aleš Bálek

Jste majitel restaurace?

Objednávejte
        všechny suroviny
  pro Váš provoz
   za příznivé ceny
a na jednom místě!

Jste gastro dodavatel?

Oslovte
        najednou
   velké množství
    zákazníků!
Copyright © WKH.cz 2012
tvorba www stránek People For Net a.s.